Klasa Ia i Ib

Piątek 13.03.2020r.

Podane zadania będą dotyczyć najczęściej podręcznika oraz ćwiczeń z edukacji polonistycznej. Ponieważ podręczniki pozostały w klasie, każdorazowo będę wysyłać zdjęcia wybranego fragmentu książki. Proszę założyć teczkę i wkładać do niej wykonane prace plastyczne oraz dodatkowe kartki
z zadaniami. Proszę też ograniczyć pomoc do sprawdzania poprawności zadań, dzieci mają pracować samodzielnie.

  1. Przeczytaj wiersz pt. „Potwór ekologiczny” – Podręcznik s. 36.
  2. Zastanów się nad odpowiedzią na pytania 1-3, znajdujące się pod wierszem.
  3. Wykonaj zadanie 1 i 2 s. 30 – ćwiczenia edukacja polonistyczna.
  4. Narysuj, jak wyobrażasz sobie ekologicznego potwora. Możesz zrobić to w programie Paint
    i wysłać mi na maila. Wymyśl jego imię.
  5. Pamiętaj o codziennym czytaniu przez 20 minut oraz o starannym przepisywaniu do zeszytu
    2 zdań z czytanki.
  6. Zachęcam do codziennej gry w szachy, polecam gry online:

https://www.chess.com/pl/play/computer

Poniedziałek 16.03.2020r.

  1. Przeczytaj tekst pt. „Kto ma olej w głowie” – Podręcznik s. 38, 39(załącznik wysyłam na maila).
  2. Zastanów się nad odpowiedzią na pytania 2, znajdujące się pod tekstem.
  3. Wykonaj do zeszytu polecenie 3 z podręcznika str.39.

-wpisz lekcja i temat: Mali ekolodzy, następnie wpisz do zeszytu wypowiedzi dzieci.

  1. Narysuj, z czym kojarzy Ci się CZYSTA PLANETA
  2. Pamiętaj o codziennym czytaniu przez 20 minut oraz o starannym przepisywaniu do zeszytu
    2 zdań z czytanki.
  3. Wykonaj obliczenia w zakresie 10 (załącznik wysyłam na maila).

Wtorek 17.03.2020 r.

  1. Oglądnij 3 krótkie filmy z serii „Drużyna Wróżki Odpadusi”

https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0

https://www.youtube.com/watch?v=sVn_T26Ia_4

https://www.youtube.com/watch?v=8GgCzsbAQG4

  1. Przeczytaj uważnie tekst Recykling. Odpowiedz na pytania znajdujące się pod tekstem.
  2. Pokoloruj obrazek „Mozaika” wg kodu.
  3. Pamiętaj o codziennym czytaniu przez 20 minut oraz o starannym przepisywaniu do zeszytu
    2 zdań z czytanki.
  4. Wykonaj obliczenia w zakresie 10 (załącznik wysyłam na maila).
  5. W ramach domowego recyklingu wykonaj wspólnie z rodzicami, rodzeństwem pracę z surowców wtórnych np. zabawkę, robota, pożeracza śmieci lub co tylko przyjdzie Wam do głowy. Zdjęciami z efektów Waszej pracy podziel się ze mną, wysyłając na moją skrzynkę mailową. (Zadanie dodatkowe – dla chętnych!)

Środa 18.03.2020r.
1. Przeczytaj tekst pt. „Obserwujemy pogodę” – Podręcznik s. 40.
2. Odpowiedz na pytania znajdujące się pod tekstem.
3. Wykonaj ćwiczenia ze str.32 i 33
4. Pokoloruj co drugi kwiatek, a poznasz przysłowie o marcu (załącznik wysyłam na maila).
5. Uzupełnij luki w tekście wpisując słowa z ramki (załącznik wysyłam na maila).
6. Zadanie dla chętnych! Odwzoruj obrazek zamalowując w pustym diagramie odpowiednie kratki (załącznik wysyłam na maila).
7. obserwuj pogodę przez 7 dni i notuj swoje obserwacje w kalendarzu pogody (załącznik wysyłam na maila).
8. Pamiętaj o codziennym czytaniu przez 15 minut oraz o starannym przepisywaniu do zeszytu
2 zdań z czytanki.

Klasa II

12.03(czwartek) J. polski – s.44, zad.1,2,3; Matem. – s .24, zad.2,3

13.03(piątek) J. polski – s.46,47 zad.1,2,3,4; Matem. – s.25,26 zad.1,3,5,6

16.03(poniedziałek) J. polski – s.48 zad.1,2 s.49 zad.3,4 s.50 zad.6,7;Matem. – s.27 zad.4 s.28 zad.5,6,7,8

17.03(wtorek)  J. polski – s.51 zad.1,2 s.52 zad.4; Matem. – s.29 zad.5

18.03(środa)  J. polski – podręcznik s.40 – nauczyć się na pamięć pierwszą zwrotkę wiersza pt. „Sowa”; Matem – s.31 zad.1

19.03(czwartek)  J. polski – podręcznik s.41 – nauczyć się na pamięć ostatnią zwrotkę wiersza pt. „Sowa”; Matem. – s.31 zad.5

Klasa III

pon.
Podręcznik do j.pol przeczytać s. 42-43,
ćw. do j. pol. s. 48, ćw. 2, s. 49, ćw. 5,6,
mat. cała s. 26.

wtorek
Podręcznik do j.pol przeczytać s. 43,
ćw. do j. pol. s. 51, ćw. 1, s. 52, ćw. 3,
mat. s. 27, ćw. 2,3,4.

środa
Podręcznik do j.pol przeczytać s. 45-46,
ćw. do j. pol. s. 53, ćw. 1, s. 54, ćw. 2,3,
mat. cała s. 28.

czwartek
Podręcznik do j.pol przeczytać s. 48-49,
ćw. do j. pol. s. 55, ćw. 1, s. 56, ćw. 4,5, s.57, ćw. 6,7,
mat. cała s. 29.

piątek
Podręcznik do j.pol przeczytać s. 50,
ćw. do j. pol. s. 58-59
mat. cała s. 30-31.

pon
Podręcznik do j.pol przeczytać s. 51-52,
ćw. do j. pol. s. 60, ćw. 3, s.61, ćw. 4, s. 62, ćw.1,3, s. 63, ćw. 4.
mat. cała s. 32-33.

wtorek
Podręcznik do j.pol przeczytać s. 55-56,
ćw. do j. pol. s. 64, ćw. 1, 2, s. 65, ćw. 4,5,
mat. s. 34, ćw. 1,2,3, s.35, ćw. 6,7,8.

środa
Podręcznik do j.pol przeczytać s. 58-59,
ćw. do j. pol. s. 68-69
mat. s. 37, ćw. 5,6.

Religia

Klasa III

Kontynuujemy przygotowanie do Pierwszej spowiedzi i Komunii świętej. Na emaile wysłałem do nauczenia się formułę spowiedzi.   Proszę Przeczytać z podręcznika temat nr 26 i rozwiązać zadania z ćwiczeń nr 26.

Klasa VI

Czytamy z Podręcznika temat o sakramencie  bierzmowania i opracowujemy w zeszytach notatkę w oparciu o pytania które zostały podane w zakładce zadania domowe

Klasa VII a

Wpisać w zeszycie Modlitwę Ojcze nasz oraz odpowiedzieć na pytania podane w zakładce zadania domowe

Klasa VII b

W zeszytach napisać „ Jak rozumiesz słowa Pana Jezusa z Modlitwy Pańskiej – Odpuść nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcom”

Klasa VIII

Z wybranych zagadnień z historii kościoła które podałem wybieramy 1 temat i opracowujemy go w formie referatu.

Język Polski

Klasa VII

Proszę o napisanie wypracowania na poniższy temat: Napisz, co – Twoim zdaniem-oznacza patriotyzm. W swojej wypowiedzi wykorzystaj przykłady z poznanych utworów literackich Twoje wypracowanie powinno liczyć co niej 200 słów. Przypominam, że utwory, do których można się odnieść są w rozdziale 4 podręcznika. Niestety, to zadanie na ostatnim sprawdzianie wypadło bardzo słabo

Klasa VIII

Proszę o napisanie wypracowania na podany temat:
Napisz opowiadanie twórcze o Twoim spotkaniu z Sędzią Soplicą, w czasie którego bohater podzieli się z Tobą swoimi doświadczeniami dotyczącymi życiowych wartości. W wypracowaniu wykaż, że dobrze znasz “Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów.

Proszę, żeby uczniowie znaleźli na stronach CKE lub OKE arkusze egzaminacyjne i starali się wykonać co najmniej 2 do 25 marca.

Proszę o przeczytanie zaległych lektur z klasy ósmej, opanowanie wiadomości podsumowujących zawartych w Twoim Niezbędniku str.303-317, wiadomości z gramatyki str.208-216. Proszę , by uczniowie napisali rozprawkę na poniższy temat:

Kto znalazł przyjaciela, znalazł skarb. Napisz rozprawkę, w której rozważysz, na czym polegała prawdziwa przyjaźń między wybranymi przez Ciebie bohaterami literackimi, Odwołaj się do wybranej lektury obowiązkowej i do innego tekstu literackiego. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów.

Klasa 5a i 5b

mają czytać dwie lektury: “Katarynka” oraz “Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa.” Z podręcznika str. 238 – 239 mają zrobić wszystkie zadania do zeszytu. Z zeszytu ćwiczeń należy zrobić zadania ze str. 78 – 81.

 Klasa 6a

ma przeczytać lekturę “Sposób na Alcybiadesa” oraz zrobić wszystkie zadania dotyczące ortografii z podręcznika str. 312-317. W zeszycie ćwiczeń uzupełnić strony 97-101.

Klasa 7b

ma przeczytać “Opowieść wigilijną” oraz “Oskar i pani Róża”. Zobowiązani są też do napisania rozprawki pt. “Czy pomaganie innym może stanowić źródło szczęścia?

Język angielski

Klasa VIII

Materiał do przerobienia

podręcznik od str. 110 do 114 i wszystkie (aż do rozdz. 9) przykładowe egzaminy ósmoklasisty (łącznie z wypowiedzią pisemną), które znajdują się na końcu zeszytu ćwiczeń.

Proszę powtórzyć tabelę czasowników nieregularnych znajdującą się na końcu zeszytu ćwiczeń.

Klasa VII a i VII b

Materiał do przerobienia:

podręcznik od str. 110 do 114 i wszystkie przykładowe egzaminy ósmoklasisty , które znajdują się na końcu zeszytu ćwiczeń (łącznie z wypowiedzią pisemną)
Proszę powtórzyć tabelę czasowników nieregularnych znajdującą się na końcu zeszytu ćwiczeń.

Klasa VIa

W związku z zawieszeniem zajęć szkolnych, proszę aby uczniowie przerobili następujący materiał:
Podręcznik str. 118-119, 120-121
Zeszyt ćwiczeń str, 83 – 86 skills booster

Klasa VIb

Materiał do przerobienia:

Podręcznik str. 67 wszystkie ćwiczenia, dodatkowo zeszyć ćwiczeń revision workout do rozdz. 5 str. 51, oprócz tego wszystkie ćwiczenia, z zeszytu ćwiczeń ze strony 42-43 (Let’s check units 3-4)
Zeszyt ćwiczeń str., 83 i 84 skills booster

Klasa Va i Vb

Materiał do przerobienia:

Zeszyt ćwiczeń strona 42-43 (Let’s check units 3-4)

Zeszyt ćwiczeń str 83 i 84 skills booster

Matematyka

Klasa Vb:
13.03.20 kalendarz i zegar – podręcznik str.58-99 zad.3,5,7,8 i ” czy już umiem”
16.03.20 ZĆ str.123-125
18.03.20 podręcznik str.100-103 wybrane zadania i ” czy już umiem”
20.03.20 ZĆ str .126-128
23.-3.20 proszę powtórzyć wzory na pola figur w postaci wybranych zadań z platformy Matzoo lub Pi-stacja
24.03.20 zadania powtórzeniowe z działań na ułamkach Matzoo lub ” Pi- stacja
Klasa VI b:
11.03.20 ZĆ str.116-117
12.03.20 podręcznik str.123-125 zad.1-7
17.03.20 ZĆ str.116 zad.1-11
19.03.20 działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych- wybrane zadania z platformy Matzoo lub Pi -stacja
24.03.20 rozwiązywanie równań – ZĆ str. 94-108
Klasa VII a
13.03.20 Twierdzenie Pitagorasa podręcznik str.273- 274 i czy już umiesz
17.03.20 potęgi i pierwiastki -zadania z platformy “Szalone liczby”
18.03.20 pola figur -zadania z platformy “Szalone liczby”
20.03.20 działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych -zadania z platformy “Szalone liczby”
24.03.20 równania i zadania tekstowe -zadania z platformy “Szalone liczby”
Klasa VIII
12.03.20 zadania przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty – podręczni str.250-253
16.03.20 zadania przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty – podręczni str.254-257
17.03.20 zadania przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty – arkusze egzaminacyjne ze strony CKE lub OKE
18.03.20 zadania przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty – podręczni str.259- 263
19.03.20 zadania przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty – arkusze egzaminacyjne ze strony CKE lub OKE
23.03.20 zadania przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty – arkusze egzaminacyjne z platformy ” szalone liczby”
24.03.20 zadania przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty – arkusze egzaminacyjne ze strony CKE lub OKE

klasa 7b

W czasie zawieszenia zajęć bardzo proszę o zrobienie zadań
podręcznik:
zad 12bc /str 241
zad 13 str 241
zad 14 str 242
zad 15 str 242
zad 16 str 242

oraz zadania tekstowe dot procentów (różnią się tylko tym, że nie będzie w tekście np połowa ceny – tylko 50% ceny, ale wszyscy pamiętamy, że procent to ułamek o mianowniku 100 lub 46% to 0,46 – i już mamy zadania tekstowe bez procentów. 🙂 tak więc kontynuując

zad 1 str 247
zad 2 str 247
zad 6 str 247

zadanie są podane na cały czas zawieszenia – od was zależy kiedy je zrobicie, jednak sugeruję – jedno zadanie dziennie 🙂
po powrocie zeszyty będą zebrane przeze mnie i każdy otrzyma ocenę za zadania. proszę więc o staranny i czytelny zapis, udzielanie odpowiedzi (przy zadaniach z którymi macie problem – proszę rozwiązać ołówkiem) nie będę obniżała oceny za tak rozwiązane zadania.
pozdrawiam i miłej pracy.

Informatyka – Bogdan Schmidt

Klasa IV

Lubię to!  Nowa Era – http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-4/#p=58

Żeglowanie po oceanie informacji. Bezpieczne korzystanie z Internetu – str. 50 – 55.

Str. 56 – oko w oko z monitorem – ćwiczenia 1,2,3 plus dla zainteresowanych plakat wykonany samodzielnie

Klasa VI

Lubię to!  Nowa Era – http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Informatyka-lubie-to[SP][kl_6][pr_2019]/

Tort ma warstwy i cebula ma warstwy. O tworzeniu grafik z wykorzystaniem warstw – str.96 – 106.

Str. 107 – oko w oko z monitorem – ćwiczenia 1,2,3 plus dla zainteresowanych.

Link do programu instalacyjnego Gimp: https://www.gimp.org/downloads/

Klasa VII

Lubię to!  Nowa Era – http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-7/#p=64

Dokument komputerowy w  edytorze grafiki – str. 50 – 61

Str. 62 – oko w oko z monitorem -zadania 1,2,3 plus dla zainteresowanych ćwiczenie 1

do programu instalacyjnego Gimp: https://www.gimp.org/downloads/

Klasa VIII

Lubię to!  Nowa Era – http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to_podrecznik[kl_8][pr_2018][small]/#p=55

str. 186 – 188

Tworzenie strony Internetowej z wykorzystaniem języka HTML

– Narzędzia do tworzenia stron Internetowych

– Ogólne zasady projektowania stron Internetowych

Ćwiczenie 1 str. 188 – Przeglądamy i porównujemy strony WWW

Technika i informatyka – Jakub Słoński

Klasa IV

Dzień dobry!

Informacja dla uczniów.

W związku z zaistniałą sytuacją, proszę o powtarzanie materiału na kartę rowerową.

W tym celu przesyłam link z materiałami do pobrania i zapoznania się z nimi.

http://brd.malopolska.pl/projekty/karta-rowerowa-moje-pierwsze-prawo-jazdy/

Mail do kontaktu: jakub.slonski@interia.eu

W celu dalszej pracy proszę o przesłanie na w/w adres mail-a do kontaktu.

Pozdrawiam

Klasa VA i VB

Informacja dla uczniów,

1.Technika

Proszę o przesłanie wyraźnego zdjęcia ostatniej pracy tj. ekierka(podręcznik str.61 – przerysowanie rysunku wraz z opisem na kartce z bloku technicznego formatu A4) do oceny, osoby które nie dostarczyły mi  wcześniejszych prac tj. pismo techniczne, również proszę o ich przesłanie na adres:

jakub.slonski@interia.eu

Oceny prac będą wpisywane na bieżąco do dziennika elektronicznego.

Uwaga!

Jeżeli ma ktoś więcej prac to i tak przesyła je w jednym mail-u.

Zadanie

Powtarzamy informacje o rysunku technicznym:

  1. Funkcje rysunku technicznego.
  2. Jakie mamy przybory do wykonywania rysunku technicznego?
  3. Czym jest pismo techniczne?
  4. Do czego służy pismo techniczne?
  5. Do czego potrzebna jest podziałka?
  6. Symbole średnicy oraz promienia.
  7. Rodzaje linii (kreskowa, punktowa, ciągła cienka, ciągła gruba) – do czego służą?

Odpowiedzi znajdziecie w waszym podręczniku str. 48-60. Odpowiedzi na pytania udzielacie w programie Word lub innym edytorze tekstu. Termin do 24.03.2020.

Jak będę miał wasze mail-e komunikacja będzie prostsza.

Pozdrawiam,

2.Informatyka

Zadanie

Proszę wykonać prezentację multimedialną w programie PowerPoint na temat wybranej przez siebie dyscypliny sportowej.

Wytyczne:

Ilość slajdów 15-20

Krótkie opisy na slajdach

Na slajdach powinny znajdować się zdjęcia(dowolna ilość)

W treści prezentacji mogą znaleźć się ciekawostki

Liczę na waszą kreatywność

Korzystamy z wiadomości zdobytych na lekcjach informatyki oraz z informacji zawartych w podręczniku str.62-99

Termin wykonania do 24.03.2020

Prezentację przesyłamy na adres:

jakub.slonski@interia.eu

Klasa VIA i VIB

16.03.2020 VI a i VIb

Informacja dla uczniów,

Proszę o przesłanie wyraźnego zdjęcia ostatniej pracy tj. z ćw.4 str. 50 do oceny. Osoby które nie dostarczyły mi wcześniejszych prac również proszę o ich przesłanie(termin do20.03.2020) na adres:

jakub.slonski@interia.eu

Oceny prac będą wpisywane na bieżąco do dziennika elektronicznego.

Uwaga!

Jeżeli ma ktoś więcej prac to i tak przesyła je w jednym mail-u.

Zadanie !

Powtarzamy informacje o rysunku technicznym:

  1. Rodzaje rysunków technicznych(złożeniowy i wykonawczy).
  2. Czym są rzuty prostokątne?
  3. Rzuty aksonometryczne( izometria i dimetria ukośna)
  4. Wymiarowanie rysunków technicznych – zasady.
  5. Symbole średnicy oraz promienia.
  6. Rodzaje lini (kreskowa, punktowa, ciągła cienka, ciągła gruba) – do czego służą?

Odpowiedzi znajdziecie w waszym podręczniku str. 40-52. Odpowiedzi na pytania udzielacie w programie Word lub innym edytorze tekstu. Termin do 23.03.2020

Jak będę miał wasze mail-e komunikacja będzie prostsza.

Edukacja dla bezpieczeństwa

Żyję i działam bezpiecznie Nowa Era – http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Zyje-i-dzialam-bezpiecznie-podrecznik_2/

Podstawowa zagadnienia z zakresu pierwszej pomocy – str 66 – 69

ćwiczenia i zadania – sprawdź czy potrafisz str 69

Przyroda

1.Szkielet i mięśnie umożliwiają ruch – do zrealizowania mięśnie, szkielet do utrwalenia + zadania pod rozdziałem
https://epodreczniki.pl/a/jak-sie-poruszamy/D16e6tMZE

2. Układ nerwowy kontroluje pracę organizmu – całość + zadania pod rozdziałem

Biologia – klasa VIa

1. Sprawdzian wiadomości “Stawonogi i mięczaki” – podręcznik.

2. Ułożenie krzyżówki do hasła “Stawonogi”

3. Ryby – kręgowce środowisk wodnych – podręcznik, zadania pod tematem.

Biologia – klasa V

1. Różnorodność grzybów. Porosty – podręcznik, zadania pod tematem.

Biologia – klasa VIb

1. Przegląd i znaczenie ryb – podręcznik, zadania pod tematem.

2. Płazy – kręgowce wodno-lądowe – podręcznik, zadania pod tematem oraz strona – link poniżej

https://epodreczniki.pl/a/plazy—zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM

Biologia – klasa VII

1. Budowa i rola układu oddechowego

2. Mechanizm wymiany gazowej + zadania pod rozdziałem

proszę o przekazanie uczniom poniższego linku – pomoc do przesłanych zagadnień z biologii:

https://epodreczniki.pl/a/uklad-oddechowy-i-jego-funkcje/DpduCQG5g

Biologia – klasa VIII

1. Nieantagonistyczne zależności między gatunkami – podręcznik.
2. Czym jest ekosystem? – podręcznik.

Chemia – klasa VII

1. Znaczenie wartościowości pierwiastków przy ustalaniu wzorów i nazw związków chemicznych – podręcznik, str. 130-136,
pasek zapamiętaj,
tabela str. 135,
zadania str. 136.

2. Prawo stałości składu związku chemicznego – podręcznik str. 137-141,
przykłady rozwiązań zadań 27-31
zadania – str. 141

Chemia – klasa VIII

1. Sprawdzian wiadomości – “Związki węgla z wodorem” – podręcznik.

2. Ułożyć krzyżówkę do hasła węglowodory.

Historia – klasa IV

1) Temat lekcji: Józef Wybicki – twórca hymnu państwowego.
2) zapis notatki w zeszycie:
Józef Wybicki był wielkim patriotą, który po utracie przez Polskę niepodległości
udał się na emigrację i wraz z gen. Janem Henrykiem Dąbrowskim utworzył Legiony
Polskie we Włoszech. Walczyły one u boku armii francuskiej dowodzonej przez gen.
Napoleona Bonapartego. W 1797 roku napisał dla legionistów pieśń, którą nazwano
“Mazurkiem Dąbrowskiego”. Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości pieśń ta stała
się polskim hymnem narodowym.
3) przeczytać w podręczniku z rozdziału III temat “Józef Wybicki i hymn Polski”, powtórzyć “To już wiem” na końcu rozdziału.
4) uzupełnić ćwiczenia: 1, 3, 4, 5, 6, 7: str. 58-60.

Historia – klasa V

I temat: Kościół w średniowieczu.
notatka w zeszycie (do przepisania):
1. Duchowieństwo w średniowieczu.
– najlepiej wykształcona grupa społeczna
– łacina językiem liturgii i dyplomacji
– duchowni doradcami i urzędnikami władców.
2. Religijność ludzi średniowiecza.
3. Powstawanie zakonów.
zakon- wspólnota religijna, której członkowie złożyli śluby
i żyją według ściśle określonych zasad (reguła zakonna).
Zakon – wspólnota, którą tworzą zakonnicy. Składają oni śluby:
ubóstwa, czystości (celibat) i posłuszeństwa, żyją zgodnie z regułą zakonną.
Klasztor – siedziba zakonu, przełożony zakonu to – opat.
4. Średniowieczne zakony.
– benedyktyni, cystersi, franciszkanie, dominikanie.
5. Rozwój szkolnictwa.
a) powstawanie szkół katedralnych i parafialnych
b) powstawanie uniwersytetów.
zadanie utrwalające:
a) napisz w zeszycie czym była średniowieczna asceza.
b) uzupełnij w ćwiczeniach ze str.81-83 ćw. 1,2,3,4,6,7.

Historia – klasa VI

dwugodzinny temat: Oświecenie w Europie.
Zadaniem uczniów będzie przeczytanie podrozdziału 3 ze str. 132-137,
przepisanie do zeszytu “To już wiem” (str.137) i udzielenie ustnej odpowiedzi
na pytania 1,2,3 ze “Sprawdź się” (str.137).
Proszę zwrócić szczególną uwagę na cechy klasycystycznej sztuki, zwłaszcza
architektury i spróbować porównać ją z architekturą baroku.

Historia – klasa VII

I temat: Polskie formacje wojskowe w czasie I wojny światowej
– trzeba przeczytać w podręczniku od str.171 do 174, następnie przepisać
do zeszytu punkt 3 ze str.184 (podsumowanie).

II temat: Rewolucje w Rosji.
– trzeba przeczytać w podręczniku od str.175 do 179, następnie przepisać
do zeszytu punkt 5 ze str.185 (podsumowanie)

Tematy te będą jeszcze omówione i wytłumaczone po powrocie do szkoły,
ale uczniowie muszą mieć uzupełnione notatki w zeszytach i orientować
się w tych zagadnieniach.

Historia – klasa VIII

Bieżący temat jest tematem dwugodzinnym. Do zeszytu
należy wpisać: PRL w latach 1956 – 1970.
Zadaniem uczniów będzie przeczytanie rozdziału z podręcznika,
str. 187 – 192, przepisanie punktu 6 ze str. 199 (podsumowanie)
oraz opracowanie ustnych odpowiedzi do pytań (1,2,3) ze str 192.

GEOGRAFIA na tydzień 16.03 – 20.03
Klasa Va i Vb 
1. Przypomnienie lekcji o lądach i oceanach
, południkach i równoleżnikach, półkulach:
A) Rozwiązanie testu „Sprawdź czy potrafisz” – rozdany na ostatniej lekcji w klasie
B) Wejście na stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
Lekcja 1. Lądy i oceany na Ziemi
• Lekcja z e-podręcznika
• Film z YouTube

2. Wykonanie zaległej pracy lub poprawienie już oddanej ( Wielcy podróżnicy i odkrywcy )
Klasa VIA 

1. TEMAT: Powtórzenie z działu „Środowisko i ludność Europy”.
A) Wykonać test z podręcznika str 93-94 – odpowiedzi zapisać w zeszycie przedmiotowym
B) Wykonać test sprawdzający po dziale w zeszycie ćwiczeń – pisemnie
2. TEMAT: Rolnictwo Danii i Węgier
A) Przeczytać tekst z podręcznika str 98 -105 zwrócić uwagę na czynniki wywierające wpływ na rozwój rolnictwa i różnice w między krajami
B) Dać pisemną odpowiedź w zeszycie przedmiotowym na punkt 2 ze strony 103 w podręczniku
C) Wykonać zadanie w zeszycie ćwiczeń do tego tematu

Klasa VIB 

1. TEMAT: Rolnictwo Danii i Węgier
A) Przeczytać tekst z podręcznika str 98 -105 zwrócić uwagę na czynniki wywierające wpływ na rozwój rolnictwa i różnice w między krajami
B) Dać pisemną odpowiedź w zeszycie przedmiotowym na punkt 2 ze strony 103 w podręczniku
C) Wykonać zadanie w zeszycie ćwiczeń do tego tematu
2. TEMAT: Przemysł i usługi we Francji.
A) Przeczytać tekst podręcznika str 106-113 – zwrócić uwagę na cechy nowoczesnego przemysłu i rodzaje usług
B) Dać pisemną odpowiedź w zeszycie przedmiotowym na punkt 2 ze strony 111 w podręczniku
C) Wykonać zadanie w zeszycie ćwiczeń do tego tematu

Klasa VII a i VIIb
TEMAT: Produkcja zwierzęca.
1. Przeczytać tekst z podręcznika str 131-133
2. Na podstawie tekstu podręcznika lub innych źródeł informacji napisać w zeszycie przedmiotowym po kilka zdań o każdej z hodowli ( bydło, trzoda chlewna, konie drób, owce)
3. Na podstawie map w podręczniku str 132 wypisać po 3 krainy geograficzne z największym pogłowiem na 100 ha bydła i trzody chlewnej.
TEMAT: Zmiany w przemyśle Polski po 1989 roku lekcja z e- podręcznika
Nauczę się: wskazywać aktualne czynniki lokalizacji przemysłu w Polsce; opisywać główne okręgi przemysłowe i inwestycje przemysłowe w Polsce; wyjaśniać przyczyny i konsekwencje zmian w przemyśle Polski.
Wejście na stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje wchodzimy na klasę 8 a nie 7!!!!!
Pod lekcją zapisać pojęcia wraz z objaśnieniem : RESTRUKTURYZACJA i PRYWATYZACJA
Jeżeli ktoś nie ma dostępu do Internetu to realizuje temat w oparciu o podręcznik strona 134 – 137

Klasa VIII 
TEMAT: Ludność Ameryki
1. Przeczytać tekst z podręczni astr 122 – 125
2. Wykonać zadanie w zeszycie ćwiczeń str 57 – 59
3. Sporządzić notatkę w zeszycie przedmiotowym, wyjaśniając pojęcia : MULAT, METYS, ZAMBOS

PLASTYKA

Klasa IV

Proszę przeczytać w podręczniku temat: Technika pastelowa s.46 i dokończyć pracę plastyczną techniką pastelową.

Klasa V a, b

Proszę przeczytać w podręczniku temat: Kompozycja statyczna w sztuce klasycyzmu s.58 i zrobić krótką notatkę.

klasa VIa,b

Proszę przeczytać w podręczniku temat: Rodzaje grafiki s.62 – 64 i dokończyć pracę plastyczną (grafika)

Klasa VIIa,b

Proszę przeczytać w podręczniku temat: Analiza dzieł sztuki s.52,53